Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Recyklace po indicku

9.9.2009 V Indii je prostě svinčík. Pardon, zatím jsem byla jen v Delhi, Gurgaonu, Rishikeshi a Kashmiru a samozřejmě na cestách tam a zpět.

no nepomazlili byste ho?

 Tam všude jsem na vlastní oči viděla, že tam fakt je. Igelitové sáčky všude, kam oko dohlédne, včetně aluminiových a plastových talířků či pohárků ve směsi s jiným odpadem, prachem, pískem atd. A v tom se válí pejsci, oslíci, prasátka (ta malinká jsou moc roztomilá) a nebo se na tom odpadu pase kráva. Kráva pak sežere igeliťák a následně zdechne na ileus (zauzlování střev). Mrtvé nafouknuté krávy tady nejsou až taková vzácnost. Lidé i tak nevidí smysl v tom vyhazovat odpadky do košů, ale prostě je vyhazují na ulici, z auta na silnici, z okna....no děs.

Těch zvířat je mi kolikrát líto, většina je ve zuboženém stavu a hladová. A proto jsem se rozhodla s tím něco dělat, respektive alespoň odpad třídit. Lidé tady nemají příliš páru o tom, co to znamená. Netuší smysl třídění, natož aby věděli, že se dá  ještě nějak odpad dál využít. Nemůžu je za to soudit, jsou prostě nevzdělaní a co si budeme povídat, my jako Češi jsme také začli třídit relativně pozdě ve srovnání se západem. I když komposty měli už naši  prapraprapra…předkové.

Mé eko srdce tady pláče nad tím, jak se tady s odpadem zachází, a tak jsem začla alespoň u sebe. Když máme nějaký zbytek v lednici, který nesníme, vyčlením igelitku pro pejsky. A když mám zbytky zeleniny či ovoce, to co odkrojím, putují do igelitky pro krávy. Pejsci si už zvykli, že jim něco dáváme a tak na nás kolikrát skáčou a doprošují se mlsu. Trochu se jich bojím, přece jen je tady vysoký výskyt vzetkliny. Ale odolávám a nehladím je, i když bych se s nimi nejraději pomazlila. Je zvláštní, jak jsou ti psi dobře stavění, jsou vyloženě hezcí, vořeši jedni.

Nedávno dostali, mršky, odřezky kuřecích prsíček s rýží. Hned se na jídlo vrhnou a v tu ránu zhltnou, sem tam se stihnout i poštěkat a poprat. Nedělám si iluze, že poznají kvalitní zbytky J Nicméně mám dobrý pocit, že jsem tím někomu / něčemu pomohla a tak nějak mě to hřeje. Dipti jsem docela pobavila, když mě viděla nést sáček se zbytky a jak je vysypávám zvířatům. Její rodina taky dává pejskovi a krávě placky, ale nedávají se jim zbytky, ty se tady bez rozmyslu vyhazují. (Pravda, psi si to asi v těch odpadcích najdou).Tento zvyk pramení z hinduismu, kdy první placka se dává krávě, která je tady posvátná. Pes dostane taky, ale jen proto, že je hladový, ten nemá co s hinduismem společného.

Nedávno jsem měla plný pytel  zbytků od zeleniny a po cestě na lekci tancování jsem řekla řidiči, ať až uvidí krávy, zastaví, že jim dáme sváču. Zastavil u silnice u krásné bílé krávy. Vystoupila jsem z auta a jala se vysypávat na zem zbytky. Kráva se pomalu rozešla mým směrem a natahovala krk, zvědavá, co to tam mám. Ráda se na ně dívám, jak jim chutná. Slyším nějaké troubení, troubí tady všichni a proto tomu dále nevěnuji   pozornost a vyklepávám poslední kousky mrkve a rajčat. Zaslechla jsem už naléhavější troubení a dokonce hlas našeho řidiče. „No jo, už jdu.“ To už ho ale vidím i gestikulovat, tak se otočím a „Sakra!“ Čumím na obrovského funícího býka z dvoumetrové vzdálenosti. I letmý pohled na něj mi stačil k poznání, že se nebude chtít moc kamarádit. Po chvíli strnulého překvapení jsem vzala nohy na ramena a prchla do auta. Krve by se ve mně nedořezal. „Uf." To Narinder (bývalý řidič), ten by ještě toho býka postrčil, ať mě sežere.

Takže toto blízké setkání s místním dobytkem jsem naštěstí přežila, příště si musím dávat většího majzla.

P.S.: Náš nový řidič zatím šlape jak hodinky. Ale nechci to zakřiknout. Takže o něm napíšu až příště.

Autor: Misa Krpina | čtvrtek 10.9.2009 19:00 | karma článku: 21,25 | přečteno: 5593x
  • Další články autora

Misa Krpina

Ano.Běželi bosky nebo v ponožkách.

Po prvotním prodíraní se davem účastníků sedmikilometrového běhu jsme se s Manu konečně dostaly k běhu. Tedy spíše pobíhání. Kličkovaly jsme mezi účastníky jak myši. Pletli se nám do cesty chodci, skupinky s transparenty, ale i diváci. Já razila cestu a Manu mě věrně následovala.

23.7.2010 v 7:00 | Karma: 13,61 | Přečteno: 4783x | Diskuse| Cestování

Misa Krpina

Indický půlmaraton 2

Už je to tak dávno, co jsem napsala ten první díl maratonského běhu v New Delhi, že už si pomalu nepamatuji, co jsem v něm vlastně psala.

22.5.2010 v 18:22 | Karma: 10,76 | Přečteno: 4255x | Diskuse| Cestování

Misa Krpina

Kousnutá indickým pavoukem?

Už je to pár týdnů, co jsme odjeli z Indie. A i když jsme už doma, v Česku, sem tam se k nám Indie dostane cestou televize nebo článků v časopisech.

3.5.2010 v 19:14 | Karma: 19,08 | Přečteno: 5147x | Diskuse| Cestování

Misa Krpina

Indický půlmaraton 1

10.11.2009 Třicet, dvacet devět, dvacet osm....Indové opět nezvládli organizaci a dav protrhl startovní pásku.

9.2.2010 v 7:00 | Karma: 13,90 | Přečteno: 4817x | Diskuse| Cestování

Misa Krpina

Polibek jako úplatek?

18.1.2010 Asi to pro mnohé bude pořádné překvapení, když řeknu, že mi je v Indii zima. Vážně, nekecám.

26.1.2010 v 17:50 | Karma: 15,81 | Přečteno: 5163x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

VIDEO: Kdo nejlíp vříská? Soutěž v imitaci racků vyhrál malý chlapec

26. dubna 2024  20:36

Devítiletý Cooper Wallace z britského Chesterfieldu v neděli vyhrál čtvrté mistrovství Evropy v...

Ukrajinci se snaží před bojem utéct do Rumunska, v řece mnozí najdou smrt

26. dubna 2024  20:26

Tisíce Ukrajinců se od počátku ruské invaze pokusily překonat řeku Tisu na hranici s Rumunskem ve...

Mohly by hlídat tisíce dětí. Většině z dětských skupin ale stát nedá peníze

26. dubna 2024

Premium Míst pro děti ve školkách je zoufalý nedostatek. Státu se pro letošek přihlásilo 180 lidí z...

Izraelský ministr Ben Gvir měl nehodu, auto po nárazu skončilo na střeše

26. dubna 2024  19:04

Izraelský ministr národní bezpečnosti Itamar Ben Gvir měl autonehodu ve městě Ramla ve středu země....

  • Počet článků 144
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1940x
Doktor v Indii.

Seznam rubrik