Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Jak se ti líbí Indie?

2.3.2009 Ještě plná zážitků z Kašmíru jsem přijela do nemocnice.

 Všichni se mě hned hrdě ptali, jak se mi líbil výlet  a jestli vím, že se tomu říká indické Švýcarsko. Pravda, Kašmír byl pro mě zážitek, ale že mají odvahu Kašmír nazývat Švýcarskem? Nicméně jsou velmi šťastní, že se mi v Kašmíru líbilo a znalecky pokyvují hlavami . Teď již jistě chápu, proč Indie tak moc chce toto území a že to jen tak Pákistáncům nenechají.  Kór ne teď, když už tam zahynulo tolik indických vojáků.

Pokaždé, když se s někým novým seznámím, jedna z prvních otázek zní: „Jak se ti líbí Indie?“ A než stačím odpovědět, vychrlí na mě, že přece Indie je kolébka lidstva, kultury a písma, že mají ty nejkrásnější a nejstarší památky…Hm, takže většinou nemá smysl jim říkat cokoli negativního a již jsem si připravila univerzální formulku na tyto nadšené nacionalisty: „Indie je jiná. Plná kontrastů.“ Tohle Indové rádi slyší. Nechápou ovšem, že to v sobě může mít i negativní smysl. Třeba to, že kolem žebráků, kteří nemají nic, projíždí nablýskaná auta za několik set tisíc až miliony rupií. Nebo obrázek žebráka před luxusním nákupním centrem. Nebo špína, odpadky, silně znečištěná  Yamuna river a za ní majestátný Taj Mahal.

Po operaci již nebylo do čeho píchnout a tak jsem šla do knihovny, kde jsem nejčastějším návštěvníkem. Ve dvě hodiny prchám na první lekci hindi. S Vlaďkou a Kristin jsem se domluvila, že se můžu zkusit připojit, i když jsou dosti přede mnou, asi o patnáct lekcí… Učitel je velmi milý pán a v jeho pojetí se hindi až tak složitá nezdá, ovšem oproti holkám nic neumím a mám co dohánět. K tomu usrkáváme vynikající  zázvorový čaj s mlékem, který umí jen Krishna, Vladčina služebná. Hodina a půl uběhla jak nic a já spěchám domů, konečně přijde někdo kvůli té plísni, co s námi posledních pár týdnů spokojeně bydlí. Jediný pokrok v této věci jsem zaznamenala, že teda přijde v pátek , dneska to nespraví, přišel jen vyhodnotit situaci. Jojo, ty jejich pátky známe…J

Autor: Misa Krpina | středa 1.4.2009 6:55 | karma článku: 14,24 | přečteno: 1435x
  • Další články autora

Misa Krpina

Ano.Běželi bosky nebo v ponožkách.

Po prvotním prodíraní se davem účastníků sedmikilometrového běhu jsme se s Manu konečně dostaly k běhu. Tedy spíše pobíhání. Kličkovaly jsme mezi účastníky jak myši. Pletli se nám do cesty chodci, skupinky s transparenty, ale i diváci. Já razila cestu a Manu mě věrně následovala.

23.7.2010 v 7:00 | Karma: 13,61 | Přečteno: 4783x | Diskuse| Cestování

Misa Krpina

Indický půlmaraton 2

Už je to tak dávno, co jsem napsala ten první díl maratonského běhu v New Delhi, že už si pomalu nepamatuji, co jsem v něm vlastně psala.

22.5.2010 v 18:22 | Karma: 10,76 | Přečteno: 4255x | Diskuse| Cestování

Misa Krpina

Kousnutá indickým pavoukem?

Už je to pár týdnů, co jsme odjeli z Indie. A i když jsme už doma, v Česku, sem tam se k nám Indie dostane cestou televize nebo článků v časopisech.

3.5.2010 v 19:14 | Karma: 19,08 | Přečteno: 5147x | Diskuse| Cestování

Misa Krpina

Indický půlmaraton 1

10.11.2009 Třicet, dvacet devět, dvacet osm....Indové opět nezvládli organizaci a dav protrhl startovní pásku.

9.2.2010 v 7:00 | Karma: 13,90 | Přečteno: 4817x | Diskuse| Cestování

Misa Krpina

Polibek jako úplatek?

18.1.2010 Asi to pro mnohé bude pořádné překvapení, když řeknu, že mi je v Indii zima. Vážně, nekecám.

26.1.2010 v 17:50 | Karma: 15,81 | Přečteno: 5163x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Putinova časovaná bomba. Kadyrov umírá, rozjíždí se krvavý boj o trůny

17. května 2024  14:16

Premium Ramzan Kadyrov ještě dýchá, v Čečensku se však už začíná hledat jeho nástupce. Naznačují to i...

Řekni, kde ti muži z Gazy jsou. Otazníky ohledně obětí: násobně více dětí a žen

19. května 2024

Premium V Gaze je problém, na který upozorňovala už Marlene Dietrichová. Teď si s ní notují demografové a...

Češi umějí vyrobit řadu vojenských dronů. Ale armáda o ně nestojí

19. května 2024

Premium Letecká výroba byla v České republice vždy na špičkové úrovni. Menší dopravní letouny, ultralighty,...

Gruzínská prezidentka vetovala „ruský“ zákon. Jde do boje s vládou

18. května 2024  16:55,  aktualizováno  22:06

Gruzínská prezidentka Salome Zurabišviliová podle tiskových agentur vetovala kontroverzní zákon o...

Izraelský válečný kabinet se bortí. Ganc označil Netanjahuovy plány za fanatické

18. května 2024  20:36,  aktualizováno  21:41

Člen izraelského válečného kabinetu Benny Ganc v sobotu řekl, že jeho strana přestane podporovat...

Vyhrajte balíček z řady sebamed Anti-Redness
Vyhrajte balíček z řady sebamed Anti-Redness

Minulý týden jste soutěžili se sebamedem o kosmetiku pro nejmenší. Tento týden si pojďte zahrát o péči pro vás, a to konkrétně o řadu Anti-Redness,...

  • Počet článků 144
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1940x
Doktor v Indii.

Seznam rubrik