Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Záhada v 6:30

1.8.2009 …sedím v letadle a připravuji se na seskok padákem. Mám strach a potím se jak blázen, žaludek někde v krku.

Už už jednou nohou šlapu do prázdna…škrrrrchrchrhrrrchrchrchrškrrrrškrrrr…“Ježiši co to je?“  Zmateně mžourám kolem sebe…to byl teda sen. Uf. Škrrrrrchrrrrškrrrchrrrr a ticho.“ Propánajána, co to bylo?“  Jedním okem koukám na hodiny. 6:30. To si někdo dělá srandu, ne?... jako když někdo leští parkety…o půl sedmé ráno? Vibruje celá stěna a zdá se, že původce rachotu sídlí přímo nad námi. No to je bezva. Odstěhujeme se z doupěte, kde den co den vyla ježibaba, do nového hezkého hnízdečka a teď tohle. Doufám, že tohle bylo poprvé a naposledy.

Tak jo, ještě chvíli se budu válet. Takovéhle probuzení jsem si zrovna nepředstavovala. I když nevím, co bylo lepší , ten rachot co mě vzbudil nebo dokončený skok padákem…Druhý den, se celá situace opakovala, stejně jako následující dva týdny. Celou dobu mi v hlavě šrotovalo, co to asi můžte být. Připomínalo mi to nějaký krouživý pohyb, jako když se točí nějakou starou rezavou velkou klikou, nebo jako když někdo leští parkety nějakým starším strojem. Proč by to ale kdo dělal každý den brzy ráno? To mi vrtalo hlavou. Úplná muka, když k něčemu takovému chybí racionální vysvětlení. Takový ten brouk v hlavě. Co tam broukuje a broukuje a žere vám klid.

Jednoho odpoledne jsem to prostě nevydržela a vydala jsem se k sousedům. Zrovna v domě probíhala nějaká rekonstrukce, takže kromě  „těch zvuků“ přibyl ještě další randál. Zazvonila jsem a otevřel mi bubák, plaše stál za dveřmi a nechápal, že chci mluvit s majitelem bytu. Cvak, bylo to slyšet na dva metry, jak mu to docvaklo a odkráčel pro paníčka. Přišla paní domácnosti, vypadala dosti zaraženě. Nedivím se. Taky bych tak vypadala, kdyby mi přede dveřmi v Česku stála Indka. Zeptala jsem se jí, jestli ten hluk je od nich. Dušovala se, že ne. To je divné, že by ji něco takového ráno nerušilo. Ptám se tedy, “A ráno spíte dobře? Nic vás kolem půl sedmé ráno neruší?“ Kroutí hlavou a říká, že teď tady probíhá rekonstrukce, ale jinak že nic neslyší. To jsem blázen. Asi mám halušky.  

Nedá mi to. Dokonce jsem došla do stadia, že jsem vystřelila v půl sedmé z postele a jala jsem se na mobil nahrávat „ty zvuky“. Abych měla důkaz. Marek jaksi neporozuměl mé motivaci k tomu, co vyvádím tak brzy ráno a cosi na mě ráno zabručel, něco ve smyslu, co blbnu. Den co den mě se železnou pravidelností doba 6:30 značně deptala. A já ne a ne přijít na to, co to sakra už může být. Spřádala jsem teorie, že nad námi mají nějaký starý stroj, na kterém něco vyrábějí. Pravda, nedokázala jsem si představit, co. Včera ráno jsem vystřelila z pelechu a sáhla na zeď za postelí, celá rezonovala. Musí to být něco těžkého. Ale co??? To asi nepřežiju. Co to může být? Já se asi zblázním. Pomalu se budu muset začít smiřovat s faktem, že tohle zůstane záhadou.

Vytahuji prádlo z pračky, když tu najednou, slyším „TEN“ rambajz. Kouknu z okna pod sebe a záhada je rozluštěna. Původcem nebyli sousedi nad námi, ale překvapivě o dvě patra níž. V přízemí, přesně pod našimi okny do ložnice o dvě patra níže, je sklad kam se z celého domu snáší pytle odpadků. Pro ty pak přijede náklaďák a odveze pryč. Bůhví kam. Tam teď stál bubák a vytahoval klikou velká plechová vrata! To byl rambajz! Přepadl mě takový pocit vítězství, že si to ani nedovedete představit. To jsem ale Sherlock Holmes. Měla jsem pravdu v tom, že to musí být něco, co se otáčí a že je to težkéJ Ale tahle varianta mě skutečně nenapadla.

Neotálela jsem a utíkala za manažerem. Naznačila jsem mu, že opravdu není příliš příjemné se ráno budit randálem vytahovaných plechových dveří. Docela se divil, že tam vůbec někdo pracuje každý den, kór tak brzy. Ale slíbil, že to vyřídí. Večer jsem mírumilovně usnula s vědomím, že můžu spát do aleluja aniž by mě v neděli ráno něco rušilo. Škrrrrrrrrrrrrchrrrrrrrrchrrrrrrrrrrrrškrrrrrrrrrrrrrr. Je nedělě 6:30 ráno. Asi jsem manažera přecenila.

Autor: Misa Krpina | neděle 2.8.2009 15:48 | karma článku: 19,09 | přečteno: 5462x
  • Další články autora

Misa Krpina

Ano.Běželi bosky nebo v ponožkách.

Po prvotním prodíraní se davem účastníků sedmikilometrového běhu jsme se s Manu konečně dostaly k běhu. Tedy spíše pobíhání. Kličkovaly jsme mezi účastníky jak myši. Pletli se nám do cesty chodci, skupinky s transparenty, ale i diváci. Já razila cestu a Manu mě věrně následovala.

23.7.2010 v 7:00 | Karma: 13,61 | Přečteno: 4783x | Diskuse| Cestování

Misa Krpina

Indický půlmaraton 2

Už je to tak dávno, co jsem napsala ten první díl maratonského běhu v New Delhi, že už si pomalu nepamatuji, co jsem v něm vlastně psala.

22.5.2010 v 18:22 | Karma: 10,76 | Přečteno: 4255x | Diskuse| Cestování

Misa Krpina

Kousnutá indickým pavoukem?

Už je to pár týdnů, co jsme odjeli z Indie. A i když jsme už doma, v Česku, sem tam se k nám Indie dostane cestou televize nebo článků v časopisech.

3.5.2010 v 19:14 | Karma: 19,08 | Přečteno: 5147x | Diskuse| Cestování

Misa Krpina

Indický půlmaraton 1

10.11.2009 Třicet, dvacet devět, dvacet osm....Indové opět nezvládli organizaci a dav protrhl startovní pásku.

9.2.2010 v 7:00 | Karma: 13,90 | Přečteno: 4817x | Diskuse| Cestování

Misa Krpina

Polibek jako úplatek?

18.1.2010 Asi to pro mnohé bude pořádné překvapení, když řeknu, že mi je v Indii zima. Vážně, nekecám.

26.1.2010 v 17:50 | Karma: 15,81 | Přečteno: 5163x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Putinova časovaná bomba. Kadyrov umírá, rozjíždí se krvavý boj o trůny

17. května 2024  14:16

Premium Ramzan Kadyrov ještě dýchá, v Čečensku se však už začíná hledat jeho nástupce. Naznačují to i...

Atentátník přiznal u soudu vinu. Ficův stav se lepší, převoz ještě není možný

18. května 2024  11:09,  aktualizováno  13:30

Slovenský premiér Robert Fico, kterého ve středu postřelil atentátník, je ve stabilizovaném, ale...

Soud řeší obchody s počítači, obžalovaní údajně obrali stát o 180 milionů

26. ledna 2016  15:03,  aktualizováno  18.5 13:05

Ostravský krajský soud se začal zabývat obřími karuselovými obchody s výpočetní technikou. Pět...

GLOSA: TOP 09 jako KDS neboli ocásek ODS. Taky se v ní zřejmě tiše rozplyne

18. května 2024

Premium Jako by po volbách někdo TOP 09 polil mrtvou vodou. Místo aby s tím něco dělala, v poslední době...

Sudetští Němci na sjezdu pochválili dialog s Čechy. Zahráli i českou hymnu

18. května 2024  12:35

V sobotu, na druhém dni sjezdu Sudetoněmeckého krajanského sdružení (SL), které zastupuje zájmy...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 144
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1940x
Doktor v Indii.

Seznam rubrik